Pjūklų tarpinės – kodėl sandarumas yra svarbiau už galią?
Dvitaktis grandininio pjūklo variklis veikia visiškai kitaip nei automobilio. Jam kritiškai svarbus sandarumas ne tik degimo kameroje, bet ir karteryje. Jei sistema nesandari (meistrų žargonu – „pjūklas gaudo orą“), sutrinka kuro mišinio santykis, variklis perkaista ir gali „užkalti“ (subraižyti stūmoklį).
Kokias tarpines rasite mūsų kataloge?
Kiekviena tarpinė turi savo specifinę funkciją ir medžiagiškumą:
-
Cilindro tarpinės: Dedamos tarp cilindro ir karterio. Jos gaminamos iš specialaus karščiui atsparaus popieriaus arba grafito. Nuo jų storio priklauso ir variklio kompresija.
-
Duslintuvo tarpinės: Gaminamos iš metalo arba armuotos medžiagos, nes turi atlaikyti milžinišką karštį. Be jų karštos išmetamosios dujos gali ištirpdyti plastikinį pjūklo korpusą ar tepalo bakelį.
-
Karterio tarpinės: Skiria dvi karterio puses (aktualu profesionaliems pjūklams, pvz., Husqvarna 346XP, 550XP ar Stihl MS260).
-
Riebokšliai (Salnikai): Tai guminiai žiedai su spyruokle, kurie sandarina besisukantį alkūninį veleną. Tai dažniausia senų pjūklų „oro gaudymo“ vieta.
-
Pilni komplektai: Idealu atliekant kapitalinį remontą. Įeina visos reikalingos tarpinės ir riebokšliai.
Kada laikas keisti tarpines?
Tarpinės yra vienkartinės. Jas būtina keisti kiekvieną kartą ardant variklį. Tačiau kartais jos sugenda ir savaime. Požymiai, kad sistema nesandari:
-
Nestabilus darbas: Pjūklas tai dirba didelėmis apsukomis, tai gęsta. Apsukos „plaukioja“ laisva eiga.
-
Nesireguliuoja karbiuratorius: Sukiojant reguliavimo varžtus (L/H), variklio darbas nesikeičia arba keičiasi nelogiškai.
-
Tepalo/Kuro balutės: Matomas akivaizdus pratekėjimas ties sujungimais.
Meistro patarimas
Keičiant tarpinę, svarbiausia taisyklė – švara. Prieš dedant naują tarpinę, senosios likučius būtina kruopščiai nugrandyti (nepažeidžiant metalo) ir nuriebalinti paviršių. Niekada nenaudokite senos tarpinės antrą kartą, nes ji jau yra susispaudusi ir neužtikrins sandarumo.