Uždegimo ritės (Babinos) – variklio gyvybė
Uždegimo ritė generuoja aukštą įtampą (tūkstančius voltų), kurią perduoda į žvakę, kad įvyktų sprogimas cilindre. Tai elektroninė dalis, kuri neturi judančių elementų, tačiau ji jautri karščiui ir drėgmei.
Kaip atpažinti ritės gedimą?
-
Nėra kibirkšties: Išsukus žvakę ir priglaudus prie korpuso, traukiant starterį kibirkšties nesimato. (Pirmiausia visada pabandykite pakeisti žvakę!).
-
Terminis gedimas (Populiarus): Vejapjovė užsikuria puikiai, bet padirbus 10-20 minučių (kai variklis įkaista) staiga užgęsta ir nebesikuria. Palaukus 30 min., kol atvės – vėl užsikuria. Tai reiškia, kad ritės viduje trūko izoliacija, kuri plečiasi nuo karščio ir nutraukia grandinę.
-
Netolygus darbas: Variklis „čiaudi“ arba praranda galią.
Kaip pasirinkti tinkamą ritę?
Dauguma ričių atrodo panašiai – juoda dėžutė su laidu. Tačiau jos skiriasi:
-
Tvirtinimo atstumais: Tarpas tarp varžtų skylių.
-
Elektronika: Ritės turi skirtingą uždegimo kampą. Netinkama ritė gali duoti kibirkštį ne laiku, ir variklis „muš“ per ranką arba dirbs atbulai.
Todėl visada rinkitės ritę pagal variklio modelį ir kodą (pvz., Briggs & Stratton 590454, Honda GCV160), o ne tik pagal išvaizdą.