Benzininio pjūklo smagračiai su sparneliais yra viena iš esminių detalių, kurios tikslas – paversti variklio energiją į sukimo judesį, nuo kurio sukasi grandinė. Smagračiai yra sankabos dalis, kuri gali būti skirtingų rūšių, tinkami kiniškiems pjūklams ir universalūs, tinkantys populiarių gamintojų modeliams. Smagračiai pjūklams yra ilgaamžiai ir kokybiški, nuo jų priklauso pjūklo darbas.
Pjūklo smagratis – kodėl pavojinga dirbti su pažeistu?
Smagratis yra masyvus aliuminio lydinio diskas su įlietais magnetais ir plastikinėmis arba metalinėmis mentėmis. Nors jis genda rečiau nei kitos dalys, jo gedimai turi skaudžias pasekmes varikliui.
Pagrindiniai gedimai ir jų požymiai
-
Nulūžusios aušinimo mentės (sparnuotė): Tai dažniausia problema. Į besisukantį smagratį patekus šakai ar akmenukui, nulūžta viena ar kelios mentės.
Pasekmė: Sutrinka variklio aušinimas. Pjūklas greitai perkaista, o tai veda prie stūmoklio ir cilindro sugadinimo („užvelimo“). Be to, atsiranda didelė vibracija, kuri ardo guolius.
-
Nuskeltas fiksavimo pleištas („Šponkė“): Smagratis ant veleno turi fiksuotis tik vienoje padėtyje. Jei dėl smūgio ar blogo priveržimo jis prasisuka, nukertamas aliuminis fiksatorius.
Pasekmė: Pasikeičia degimo kampas. Pjūklas „šaudo“, plėšia starterio virvę iš rankų („muša per rankas“) arba visai nesikuria.
-
Išsimagnetinimas: Labai retas, bet pasitaikantis senų pjūklų gedimas, kai magnetai praranda galią ir kibirkštis tampa per silpna.
Kaip pasirinkti smagratį?
Smagračiai nėra universalūs (išskyrus standartinius kiniškus 45cc/52cc modelius). Renkantis būtina žinoti tikslų pjūklo modelį. Skiriasi ne tik diametras, bet ir kūgio (kuriuo maunasi ant veleno) kampas bei starterio „šuniukų“ tvirtinimo vieta.
Montavimo patarimas
Keičiant smagratį, labai svarbu jį tinkamai priveržti. Jei veržlė bus per laisva, startuojant smagratis kirs per pleištą („šponkę“) ir jį nupjaus. Taip pat nepamirškite sureguliuoti tarpo tarp smagračio magnetų ir uždegimo ritės (rekomenduojamas tarpas ~0.3mm).