Prekių katalogas

5 pagrindiniai žoliapjovių gedimai ir kaip juos taisyti patiems

  • Sodo darbuose žoliapjovė – lyg ištikimas bičiulis, kuris padeda palaikyti tobulą vejos grožį. Bet kartais net ir patikimiausi draugai ima streikuoti! Pažįstamas jausmas, kai šiltas savaitgalis, o tavo žoliapjovė užsispyrusi neužsiveda? Arba staiga pradeda veikti lyg paskutinį kartą? Nesijaudink – dauguma gedimų nėra tokia didelė bėda, kokia iš pradžių atrodo.
    O gal esi iš tų, kurie iškart skuba į servisą? Klausyk, kodėl neišbandžius patiems susitvarkyti? Daugelį problemų galima išspręsti su keliais įrankiais ir trupučiu kantrybės. Sutaupysi pinigų ir pasijusi tikru meistru!
    Pasiruošęs išmokti kaip atgaivinti savo žoliapjovę? Štai penki dažniausi gedimai ir paprastos instrukcijos, kaip juos pašalinti patiems.
     

    1. Žoliapjovė neužsiveda

    Nėra nieko labiau erzinančio nei spausti užvedimo mygtuką ir... nieko. Tyla. Na, gal tik silpnas burzgesys. Ką daryti?

    Tikėtinos priežastys:

    • Senas ar užsiteršęs kuras.
    • Nešvarus oro filtras.
    • Sugedusi uždegimo žvakė.
    • Užsikimšęs karbiuratorius.
    • Išsikrovęs akumuliatorius (elektrinėms žoliapjovėms).

    Kaip taisyti:

    1. Pirmiausia patikrinkite kurą. Jei benzinas stovi bake ilgiau nei 30 dienų, jis gali tapti nebetinkamas. Išleiskite seną kurą ir įpilkite šviežio. Benzinas su etanoliu ypač greitai genda!
    2. Išvalykite oro filtrą. Išimkite žoliapjovės dalį – oro filtro kasetę ir pašalinkite dulkes. Jei filtras labai nešvarus ar sugadintas, pakeiskite jį nauju.
    3. Patikrinkite uždegimo žvakę – tai viena svarbiausių vejapjovės dalių. Atsukite žvakę su specialiu raktu. Jei ji aprūdijusi, nusivalykite ją metaliniu šepetėliu arba pakeiskite nauja. Įsitikinkite, kad tarpas tarp elektrodų yra tinkamas (paprastai apie 0,7-0,8 mm).
    4. Karbiuratorius gali užsikimšti, jei ilgai nenaudojote žoliapjovės. Įsigykite karbiuratoriaus valiklio ir išvalykite pagal instrukciją.
    5. Elektrinių modelių savininkams: patikrinkite, ar akumuliatorius įkrautas, ar nėra laisvų kontaktų.

    2. Variklis dirba netolygiai arba gęsta

    Kartais žoliapjovė užsiveda, bet dirba netvirtai ir netikėtai užgęsta. Kas galėtų būti?

    Tikėtinos priežastys:

    • Nešvarus kuras.
    • Užsikimšęs kuro filtras.
    • Nešvarus karbiuratorius.
    • Netinkamai sureguliuotas karbiuratorius.
    • Sugedusi uždegimo ritė.

    Kaip taisyti:

    1. Išleiskite seną kurą ir įpilkite naujo. Įsitikinkite, kad kure nėra vandens ar kitų teršalų.
    2. Pakeiskite kuro filtrą – tai nesudėtinga procedūra, o vejapjovių atsarginės dalys kaip filtrai yra gana pigios.
    3. Išvalykite karbiuratorių specialiu valikliu arba išardykite jį ir išvalykite mechaniškai. Būkite atsargūs – kai kurie varžtai yra labai maži!
    4. Jei manote, kad problema yra karbiuratoriaus reguliavime, pasikonsultuokite su žoliapjovių instrukcija. Dažniausiai reguliavimas atliekamas sukant tuščios eigos varžtą.
    5. Jei įtariate uždegimo ritės gedimą, ją reikės pakeisti nauja. Tai viena sudėtingesnių žoliapjovės dalių keitimo procedūrų, todėl prieš imdamiesi šio darbo, įsigilinkite į žoliapjovės instrukciją.

    3. Žoliapjovė pjauna netolygiai arba palieka nepjautus ruožus

    Jausmas, kai po pjovimo veja atrodo kaip šunų išvaikščiotas kilimas – ne pats maloniausias, ar ne? Šį gedimą dažnai pastebime tik užbaigus darbą.

    Tikėtinos priežastys:

    • Atšipę ar pažeisti peiliai.
    • Netolygiai nustatytas pjovimo aukštis.
    • Sulinkęs peilio velenas.
    • Netolygus judėjimo greitis (savaeigėms žoliapjovėms).
    • Pažeisti ar susidėvėję ratai.

    Kaip taisyti:

    1. Patikrinkite peilius – jie turėtų būti aštrūs ir nepažeisti. Gerai pagaląsti peiliai yra vienos svarbiausių žoliapjovių dalių. Juos galima pagaląsti dilde ar specialiu galąstuvu, bet jei jie stipriai pažeisti, geriau pakeisti naujais.
    2. Įsitikinkite, kad visi ratai nustatyti vienodame aukštyje. Kai kuriose žoliapjovėse kiekvienas ratas reguliuojamas atskirai.
    3. Jei įtariate, kad peilio velenas sulinkęs, jį reikės pakeisti. Kreipkitės į parduotuvę, kur parduodamos sodo technikos dalys.
    4. Savaeigių žoliapjovių dalys kaip pavara ir traukos sistema taip pat gali sukelti netolygaus pjovimo problemas. Patikrinkite, ar veikia pavara ir ar nėra susidėvėjusių detalių.
    5. Apžiūrėkite ratus – jei jie netolygiai nusidėvėję ar sulūžę, juos reikėtų pakeisti.

    4. Žoliapjovė nesurenka žolės arba užsikemša

    Kas gali būti blogiau nei nuolat stabdyti darbą ir valyti užsikimšusią žoliapjovę? Tai ne tik erzina, bet ir atima daug laiko.

    Tikėtinos priežastys:

    • Šlapia žolė.
    • Per ilga žolė.
    • Užsikimšęs išmetimo kanalas.
    • Pilnas surinkimo maišas.
    • Netinkamai uždėtas surinkimo maišas.

    Kaip taisyti:

    1. Stenkitės nepjauti šlapios žolės – palaukite, kol ji išdžius.
    2. Jei žolė labai aukšta, pjaukite kelis kartus, kaskart vis žemiau nustatydami pjovimo aukštį.
    3. Reguliariai tikrinkite ir valykite išmetimo kanalą. Nepamirškite išjungti variklį ir nuimti uždegimo žvakės laidą prieš valydami!
    4. Laiku ištuštinkite surinkimo maišą – nepripildykite jo daugiau nei 2/3 turinio.
    5. Įsitikinkite, kad surinkimo maišas tinkamai pritvirtintas, o oro srautas nėra blokuojamas.

    5. Savaeigė žoliapjovė nevažiuoja pati

    Tiems, kas turi savaeiges žoliapjoves, ši problema gali virsti tikru išbandymu. Juk savaeigę žoliapjovę stumti sunkiau nei paprastą!

    Tikėtinos priežastys:

    • Sutrūkinėjęs ar išsitempęs pavaros diržas.
    • Susidėvėję ar pažeisti pavaros krumpliaračiai.
    • Neteisingai sureguliuota traukos sistema.
    • Pažeistas pavaros kabelis.
    • Užsiteršęs pavarų dėžės mechanizmas.

    Kaip taisyti:

    1. Patikrinkite pavaros diržą – tai viena pagrindinių savaeigių žoliapjovių dalių. Jei jis išsitempęs ar sutrūkinėjęs, pakeiskite jį nauju.
    2. Apžiūrėkite pavaros krumpliaračius – jei jie susidėvėję ar pažeisti, juos reikėtų pakeisti.
    3. Sureguliuokite traukos sistemą pagal žoliapjovės naudojimo instrukciją. Dažniausiai tai daroma reguliuojant troso įtempimą.
    4. Patikrinkite pavaros kabelį – jei jis pažeistas ar trūkęs, pakeiskite jį nauju.
    5. Išvalykite ir sutepkite pavarų dėžės mechanizmą. Tam naudokite specialų tepalą, skirtą sodo technikos dalims.

    Svarbi pastaba dėl saugumo!

    Prieš atlikdami bet kokius žoliapjovės remonto darbus:

    • Visada išjunkite variklį.
    • Atjunkite uždegimo žvakės laidą (benzininėms) arba ištraukite maitinimo laidą/išimkite akumuliatorių (elektrinėms).
    • Palaukite, kol visos besisukančios dalys visiškai sustos.
    • Dirbkite su pirštinėmis, kad nesusižeistumėte į aštrias žoliapjovių dalis.

    Tinkama priežiūra pratęsia žoliapjovės tarnavimo laiką ir sutaupo pinigų. Ar ne smagu pasidaryti viską patiems? Jei vis dėlto nepavyksta išspręsti problemos, nebijokite kreiptis į specialistus – kartais profesionalus remontas yra verta investicija.

    O gal turite savo patarimus, kaip prižiūrėti žoliapjovę? Pasidalinkite savo patirtimi su kitais sodo entuziastais – juk geriausias mokytojas yra patirtis!